Dnia 11 czerwca br. w Szkole Podstawowej nr 3 w Chełmży odbył się Przegląd logopedyczny pt: Śpiewam, tańczę, recytuję, swoją buzię wciąż trenuję.
Całe spotkanie odbyło się w indiańskiej scenerii. Tego dnia szkoła zamieniła się w indiańską wioskę, a zaproszeni goście i gospodarze byli Indianami.
Wymyślona oprawa artystyczna związana była z hasłem tegorocznego Europejskiego Dnia Logopedy, którego temat dotyczył komunikacji wspomagającej i alternatywnej - "Komunikowanie się nie tylko słowami …”
Indiańskie sposoby komunikacji stały się inspiracją do podsumowania i prezentacji zdobytej wiedzy przez dzieci z zakresu komunikacji pozawerbalnej.
Zorganizowane spotkanie posiadało dwa zasadnicze cele: prezentację dzieci w zabawach i ćwiczeniach logopedycznych połączonych z różnymi metodami pedagogicznymi oraz prezentację prac dziecięcych na temat komunikacji pozawerbalnej.
W przeglądzie wzięły udziały dzieci z Przedszkola Miejskiego nr 1 i Przedszkola Miejskiego nr 2 w Chełmży, oraz uczniowie z klas I-III wraz z oddziałem zerowym Szkoły Podstawowej nr 3 w Chełmży.
Wśród zaproszonych gości nie zabrakło dyrektorów przedszkoli oraz szkoły. Swoją obecnością zaszczycała nas pani dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 1 W Chełmży- Dorota Górowska , pani dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 2 w Chełmży - Dorota Kurkowa oraz logopedzi z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chełmży panie: Halina Grudniewska i Małgorzata Kołpa. Nie zabrakło także, gospodarzy Szkoły Podstawowej nr 3 w Chełmży: pani dyrektor Sylwii Kobusińskiej i Iwony Wierzbickiej oraz pana Jacka Górtowskiego. Wszyscy dyrektorzy tego dnia byli indiańskimi wodzami, którzy razem z przedszkolakami i uczniami tworzyli indiańską wioskę.
W pierwszej części spotkania dzieci zaprezentowały się w piosenkach i wierszach, tańcach połączonych z gestem i zabawami paluszkowymi oraz opowieścią ruchową. Przedstawiony wachlarz zabawa i ćwiczeń oprócz indywidualnych i grupowych zajęć logopedycznych prowadzonych w gabinecie logopedycznym pokazywał realizowane w ciągu roku szkolnego metody i techniki wspomagające w rozwoju mowy dziecka.