Szkoła Podstawowa nr 3 im. bł. ks. S.W. Frelichowskiego w Chełmży

ul. ks. Piotra Skargi 1

87-140 Chełmża

tel. 535 123 374

e-doręczenia: AE:PL-57870-94436-VWCHF-22

sekretariat@sp3chelmza.szkolnastrona.pl

Językowy akrobata

W ramach terapii logopedycznej udzielanej w naszej szkole prowadzone są zajęcia pt." Językowe akrobacje", które przeznaczone są dla dzieci z oddziału zerowego. Celem tych zajęć jest dodatkowe wspieranie mowy dzieci, przełamywanie niechęci do mówienia z powodu posiadanych trudności artykulacyjnych, a także motywowanie do pracy w domu z rodzicami. 

Pierwsze zajęcia  logopedyczne z tego cyklu odbyły się 14.11.2017. Podczas tego spotkania dzieci wymyśliły nazwę naszych zajęć, która brzmi „ Językowe akrobacje”. Przedszkolacy słusznie zauważyli, że nasz język jest jak akrobata, sportowiec, który wykonuje w naszej buzi ciągłe ruchy. W pierwszej części zajęć dzieci uczestniczyły w ćwiczeniach oddechowych, podczas których wykorzystały maskotki. Przedszkolacy układali je na brzuszkach swoich rówieśników obserwując co dzieje się z naszym ciałem podczas wdychania i wydychania powietrza. Każdy uczestnik ćwiczeń wiedział, że wdychamy powietrze nosem, a wydychamy ustami. Dzieci usprawniały także  pracę języka starając się podnosić go do góry, a jego czubek ułożyć za górnymi ząbkami na wałku dziąsłowym. Następnie dzieci ćwiczyły pracę warg z wykorzystaniem słomek i kolorowych karteczek, które należało przełożyć na duży format kartki.  Ćwiczenie to sprawiło dzieciom najwięcej radości.

W  kolejnej części naszego spotkania przedszkolacy wzięli udział w zajęciach logorytmicznych podczas, których dzieci naśladowały odgłosy wydawane przez samochód oraz nauczyły się rytmicznie pokazywać treść piosenki pt."Wesoły samochodzik".  Zabawa ta miała na celu rozwijać słuch fonematyczny, kształtować pamięć muzyczną, rozwijać umiejętność sprawnego wykonywania makro – i mikro – ruchów oraz orientować się w schemacie własnego ciała i przestrzeni.

 28.11.2017 odbyły się następne zajęcia z cyklu „ Językowy akrobata”.  Podczas tego spotkania dzieci naśladowały odgłosy zwierzą oraz pokazywały ruchem ciała  sposób ich poruszania się. Dzieci kolorowały także obrazki z wybranymi przez siebie zwierzakami.

Autor: Katarzyna Właśniewska

NA GÓRĘ